Gyakran ismételt kérdések
Üdvözlünk a Tornádó elektromos kerékpár áruházunk gyakran ismételt kérdések szekciójában
Naponta újabb, fontos kérdésekre igyekszünk minél pontosabb és egyszerűbb választ adni az elektromos kerékpárokkal és akkumulátorokkal kapcsolatban.
Javaslom, hogy pár naponta nézzen vissza erre az oldalra, biztosan sok új kérdésére megkapja a választ.
Minden 10.000 forint értékhatár alatti elektromos kerékpár akkumulátorra 6 hónap és minden 10.000 forint érték feletti akkumulátorra 1 év garanciát biztosítunk. A szavatossági idő 2 év.
Csak abban az esetben tudunk garanciális ügyben akkumulátort cserélni:
- ha szakszerviz által lett beszerelve
- a forrasztások szakszerűek
- csak gyári töltővel lettek töltve
- nincs felfújódva ( ami a rossz töltés végeredmény )
- otthon, kókány módon lettek beszerelve
- nem lett egyszerre mindegyik akkumulátor kicserélve
- felfújódtak az akkumulátorok
- nem gyári töltővel töltötte őket
Ólom-savas és grafén akkumulátorok: Használat után még azon a napon töltsük fel az akkumulátort. Ha több rövid utat teszünk meg egy napon belül, elég a nap végén egyszer feltölteni az akkumulátort. A töltőt először az akkumulátorhoz, majd a hálózathoz csatlakoztassuk. Ha a töltő visszajelző fénye átváltott, jelezve hogy a töltés befejeződött, a töltőt húzzuk ki először a hálózatból, majd az akkumulátorból. Töltési és tárolási hőmérséklet plusz 10 és plusz 38 Celsius fok között. Ha nem használjuk a járművet, havonta töltsük az akkut (ha riasztós és nem tudjuk az akkut áramtalanítani, használaton kívül hetente töltsük).
Lítium-ion (kiegészítés): Ha csak kis távokat (pár száz méter, illetve 1-2 km) megyünk naponta, elég hetente egy-két alkalommal tölteni az akkumulátort.
Az akkumulátorokat szobahőmérsékleten, és teljesen feltöltött állapotban kell tárolni. Amennyiben nem használjuk a kerékpárt, akkor is 2-3 hetente rá kell tölteni.
A Li-ion akkumulátor nagyon sokáig bírja, de bonyolult a javítása mivel kis “elemekből” áll össze. A savas akkumulátor pár évig bírja, de egyszerűbb és költséghatékonyabb a cseréje.
Ólom savas akkumulátorral szerelt elektromos kerékpárt akkor érdemes venni, amikor egy olcsóbb, de még is éveken át kitűnően működő elektromos járművet szeretnénk magunknak.
Lítium-ionos akkumulátoros kerékpárok sokkal könnyebbek, az akkumulátor hordozható és 2-3x több ideig bírja. Cserébe az ára még sokkal több, mint az ólom akkumulátornak.
Természetesen lehet. Egyedileg tudunk gyártani bármilyen akkumulátor dobozba li-ion akkumulátort. Ilyenkor cserélni kell a töltőt li-ion akku töltőre.
Kifejezetten az ólom akkumulátorokat nem lehet javítani, de szulfátlanító gépre kötve pár százalékkal meg tudjuk hosszabbítani az élettartamát.
Li-ion akkumulátorokat lehet javítani. Ki kell egyesével mérni a cellákat, majd a rosszakat kicseréli. Ez veszélyes és idő igényes, így csak szakember csinálhatja.
Házilag a legbiztonságosabb és legegyszerűbb módja, hogy megnézzük mekkora távolságot tudunk megtenni egy töltésre. Ha ez nagyon kevés és van egy kis műszaki jártasságunk, akkor szét tudjuk szedni az akkumulátor dobozt, majd multiméterrel ki tudjuk mérni az akkuk pillanatnyi feszültségét. Amelyik alacsony, azt valószínű cserélni kell. Terhelővillával tilos rámérni az akkumulátorra.
Munkába járás esetén mit érdemes tudni az akkumulátor munkaidő alatti tárolásával kapcsolatban?
Javasolt az akkumulátorokat kiszedni a kerékpárból és bevinni a munkahelyre, mivel ott kevesebb veszélynek van kitéve. Ilyenkor fel is tudjuk az akkumulátorokat tölteni, és munka után már teljesen szabad az út előttünk.
Melyik akkumulátor márkát érdemes választani ólom-savas és li-ion akkumulátor vásárlás esetén?
Honnan tudom, milyen idős az akkumulátor amit a boltban lehet kapni?
Tudatos vásárló révén, javasolt meggyőződni az akkumulátorok gyártási dátumáról. Ez az akkuk tetején látható, belegravírozva vagy matricázva.
Kérjünk tájékoztatást telefonon vagy emailben. A 2-3 hónapos akkumulátor frissnek számít, mivel kell ennyi idő mire a gyárból a kereskedőhöz kerül.
Mi a jobb, a kis kerék vagy a nagy kerék?
A kis kerék alacsonyabb átlépési magasságot és nagyobb tapadást biztosít. A nagy kerék kényelmesebb kerékpározást és könnyen manőverezhetőséget biztosít.
Kell e az elektromos kerékpárba lengéscsillapító?
Természetesen jó, ha van, mivel így még kényelmesebbé tehetjük a kerékpározást.
Milyen keményre kell fújni a gumikat?
A gumiköpeny oldalán fel van tüntetve minden esetben a maximális légnyomás (BAR vagy PSI ) - Ennek megfelelően fújjuk fel a gumikat. Ha 3 BAR a maximum, mehet bele a 3 BAR légnyomás, több nem!
Hogyan lehet defektet javítani?
Mi a baj ha töltöm az akkut de a töltő nem vált zöld fényről pirosra, nem kezdi el a töltést?
Ilyenkor előfordulhat, hogy az akkumulátorok túlságosan lemerültek és így nem tudja a töltő elkezdeni a töltést. El kell vinni szervizbe az akkumulátorokat
Másik lehetőség az, hogy a töltő meghibásodott. Nemigen éri meg a töltőt javítani, javasolt egy új elektromos kerékpár akkumulátor töltő beszerzése.
Mi a baj ha töltöm az akkut de a töltő egyáltalán nem világít?
Ilyenkor valószínűleg a töltő hibásodhatott meg. Lehet csak egy egyszerű kábelszakadásról beszélünk, de más is lehet a baj. Célszerű meglátogatni a legközelebbi elektromos kerékpár szervízt.
Mi a baj ha töltöm az akkut és a töltő kerreg-berreg?
Valószínű a töltőben lévő ventilátor elkoszolódott. Kérem, fújja ki sűrített levegővel és újra olyan halk lesz, mint új korában.
Mit tegyek ha útközben hátsó defektet kapok?
Hazamehetek vele lapos gumival, felnin? Hátsó defekt esetén: Ha lapos gumival megyünk haza, útközben az úthibáktól a felni illetve az öntvény kerék sérül, reped, törik. Főleg az öntvény kerék pótlása nagy költség, de a hagyományos küllőkkel szerelt kerékben is 10000-15000Ft kár keletkezhet a lyukas belsőgumin felül.
Mi a baj ha a műszerfal nem mutat semmit?
Ha a műszerfal nem mutat semmit, ott zárlatos a műszerfal, vagy kontakt hiba miatt nincs áram a rendszerben. Érdemes az akkupakkból kijövő csatlakozón ellenőrizni a kijövő áram feszültségét. Ha már az akkupakkból sem jön ki áram, a dobozon belül van a hiba, azt kell szervizbe vinni. Ha az akkupakkból jön ki áram, akkor vigyük szakszervizbe az egész járművet!
Mi a baj ha a teljesen feltöltött akkumulátorral nagyságrendileg nagyon keveset (párszáz méter-egy-két kilométer) tudok csak menni?
Ez esetben zárlatos az akkumulátor, vagy hibás a töltő.
Mi a baj ha gázadásra az analóg töltöttség kijelző mutatója visszaesik?
Induláskor a legnagyobb az áramfelvétel, sok esetben az új kerékpáron is kimozdul visszafelé a mutató. Ha ehhez képest is szembetűnő a változás, azt a nagyobb terhelés (súly), a lapos gumi, vagy kapacitáscsökkent akku okozza.
Mi a baj ha a li ion akkupakk nem veszi a töltést?
Töltő meghibásodása, kontakt hiba a töltő gyenge áramú kábelén, kontakt hiba az akkupakk töltő csatlakozójában, vagy BMS (akkufelügyelet) hiba.
Mi a baj ha a motoros kerék megszorult?
Kontakt hiba (vezérlőegység csatlakozói, motor csatlakozói), vezérlőegység zárlat, esetleg motor zárlat.
Hogyan lehet hatótávolságot növelni?
Gumiköpeny 4 bar légnyomáson legyen! Hatótávot növelni akkumulátor kapacitás növelésével (ennek ólom-savas akku esetén általában hely korlátai vannak – nem fér a dobozba nagyobb akku), vezérlőegység és motor teljesítmény csökkentésével lehet.
Hogyan lehet a bicikli sebességét növelni?
Sebességet növelni vezérlés módosításával, cseréjével lehet. Fontos megjegyezni, hogy a nagyobb teljesítményhez nagyobb akku is kell, ezt figyelmen kívül hagyva ne lepődjünk meg az akku idő előtti meghibásodásán.
Érdemes-e a pár évig használt elektromos biciklinket felújíttatni, akkumulátort, gumikat, féket cseréltetni?
Tény, hogy az elektromos kerékpár egyszerű szerkezet, könnyen, olcsón fenntartható. Az elektromos kerékpár szervizek sok helyen még mindig csak az új elektromos kerékpárok forgalmazása mellett, kiegészítő tevékenységként működnek, elsősorban a garanciás javításokra specializálódva, az értékesítést támogatva. Legtöbb bolt szervize önálló vállalkozásként nem rentábilis.
A végfelhasználónak nagyon megéri az elektromos kerékpárt szakszervizben felújítani, karbantartani, ha egyébként a típussal elégedett. A gyártók egyébként úgy tervezik a járműveket, hogy maximum 5 évente az emberek lecserélik, és új elektromos kerékpárt vesznek. Ennek megfelelően régebbi típusokra speciális műanyag alkatrészeket beszerezni nem mindig lehet.
El tudjuk-e adni a használt kerékpárját új árában? Be tudjuk-e számítani teljes áron egy új vásárlása esetén?
Javasoljuk a Villanybringa.hu „Elektromos kerékpár - Villanybringa.hu” csoport Facebook oldalát. Több ezer tag mellett gyorsabban el tudja adni a kerékpárját.